IMG_2987.jpg
 

להיות המיטב של עצמך

Me.JPG

חברת ילדות שלא ראתה אותי המון שנים והכירה אותי כבטטת כורסא שאלה אותי, איך הגעת ליוגה? מתוך יאוש עניתי לה בלי לחשוב...

הניסיון להסביר לה את עצמי , החזיר אותי אחורה בזמן לימים שהייתי אמא צעירה עם שני קטנטנים בבית, תחושת העייפות האין סופית, הגוף שהשתנה לאחר הלידות, הבלבול, חוסר הביטחון באימהות, הדאגה הבלתי פוסקת, הזוגיות שמתפרקת, הביאה אותי לקריסת מערכות.
הייתי נואשת למצוא מקום לעצמי, מקום בו אוכל רגע לנשום.
על לוח המודעות בסופר (מקום הבילוי המועדף עלי באותם ימים) ראיתי מודעה קטנה: תרגול יוגה, שמשלב עבודת גוף נפש עם דגש על נשימה. המילה נשימה עשתה לי פרפור בלב. לבעלי "מכרתי" סיפור שאני הולכת כדי להוריד את הקילוגרמים המיותרים, אבל האמת היא שחיפשתי משהו לנשמה (בסוף הרווחתי את שני הדברים) מצאתי מורה נפלאה שפתחה בפני עולם קסום. השיעור הראשון היה קשה עבורי בקושי הצלחתי לשרוד מבחינה פיזית אבל היה שם משהו שמשך אותי להישאר. החיבור פנימה, הקצב היה נכון עבורי. תשומת הלב לנשימה. הרגשתי שאני מתחזקת משעור לשיעור . הייתי מחכה לשעורי היוגה בחוסר סבלנות. בעלי היה צריך לשמור על הילדים כדי שאוכל לצאת ואם היה מאחר הייתי כמו חיה בכלוב, תנו לי לצאת לנשום, תנו לי את הזמן שלי לעצמי. כך לאט לאט התחלתי לעבור תהליך שיקום,
העולם חזר לחייך אלי ואני אליו בחזרה.  הייתי חוזרת משעורי היוגה זורחת קורנת. בעלי התחיל לחשוד שהיוגה זה מילת קוד למאהב. אולי הוא באמת צדק. היוגה הפכה להיות אהבה מאוד גדולה בחיי.
מאז עברו הרבה שנים, היום אני בת 50, מלמדת יוגה כבר יותר מ15 שנה, שני הקטנטנים הפכו ל4 גדולים ומופלאים. היחסים עם בעלי רק הכלו והתהדקו.
הפכתי מבוגרת יותר, חכמה יותר, חזקה יותר, יציבה יותר, מודעת יותר, מחוברת יותר, רגועה יותר. מפחדת פחות, דרמתית פחות.
יוגה נשית היא יוגה שמתאימה לנשים שרוצות לעבוד עם הגוף ולא להעביד אותו, נשים שרוצות להתיידד עם גופן, להכיר אותו לעומק לקבל ממנו מסרים ותובנות, דרך תנועה, נשימה ועבודה מנטלית.

רוצה גם? בואי, הצטרפי אלי

לדעת את עצמך

בקשי את החכמה שבהכרה את הזולת. עמדי במנוחה והכירי את עצמך.
נשמי עמוק.
השקיעי מאמץ לארגן את חייך. עמדי במנוחה והכירי את הדפוסים.
נשפי.
הגדירי את מטרותיך וערכי אותן על פי סדר עדיפויות עמדי במנוחה וראי את הדרך.
שאפי. נשפי. שאפי. נשפי. 
עמדי במנוחה, שם, בין הנשימות, למדי להכיר את עצמך.
(מתוך הטאו של הנשים)

מה את מקבלת

שיעורים מגוונים בסטודיו אינטימי וביתי בכפר יונה

 

אודות היוגה הנשית
 

"יוגה נשית היא שיטת תרגול המשלבת בין מסורת היוגה לבין הבנת דרך הפעולה הייחודית של הגוף הנשי.

שיטת התרגול מעניקה פרשנות נשית לא רק לתנוחות השונות, אלא גם – ובעיקר – לתובנות העמוקות שהיוגה יכולה להציע לנשים במעגלי חייהן המשתנים..

היוגה היא תורה בת אלפי שנים, שהתפתחה מתוך קשב עמוק לאדם, לטבע שסביבו, למערכות היחסים שלו עם עצמו ועם סביבתו ולמעשה לחיים עצמם. המילה יוגה פירושה – איחוד. איחוד האדם עם עצמו, עם סביבתו, עם אלוהיו וכדומה. ראשיתה של היוגה אינה בתרגול הפיזי כי אם בתרגול מנטלי, תרגול התודעה. התרגול הגופני התפתח בשלב מאוחר יותר מתוך אמונה כי התודעה, הנפש, שוכנות בתוך גוף שזקוק לנוחות ויציבות. פיתוחה והעמקתה לאורך ההיסטוריה נעשו בעיקר על ידי גברים. רוב מתרגלי היוגה היו גברים ולכן הותאם התרגול אליהם.

נשים שונות מגברים. שונות: לא טובות פחות, לא מסוגלות פחות, אלא בנויות אחרת ועל כן זקוקות לעבודה ממקום שונה. הבנתי כי תרגול שאינו תואם את הגוף הנשי בהחלט עלול לגרום לנזקים קצרי וארוכי טווח. ובתרגול המסורתי של היוגה, בכל השיטות, אין התיחסות מקיפה ומעמיקה לגוף הנשי.

למשל, אזור רצפת האגן אצל נשים אוגר מידע משמעותי על חייהן, בגוף ובנפש. יוגה נשית מאפשרת עבודת-עומק על אזור רצפת האגן, מרחב האמור להעניק תמיכה וייצוב לכל עשייה יומיומית. בעזרת חיזוק והפעלה נכונה של אזור זה לאורך שנות התרגול, מצליחות נשים להפחית ואף להעלים נזקים כמו דליפות שתן, צניחות אברים, אי שליטה בסוגרים, כאבים באזור האגן ועוד.

כמו כן נשים יכולות להתמודד טוב יותר בעזרת תרגול היוגה הנשית עם המחזור החודשי, עם בעיות פוריות, עם תופעות כמו מיגרנות חוזרות או עם תנודות המקושרות לגיל המעבר.

ביוגה נשית אנו לומדות להבין לעומק את השפעתם היומיומית של ההורמונים המשנים ללא הרף את החוויה הגופנית, הנפשית והרגשית, לומדות להכיר בהשפעתם לאורך השנים, מתרגלות תנוחות ונשימות אשר עוזרות להסדיר את הפעילות ההורמונלית ולאפשר לה לעבוד במיטבה.
 

ביוגה נשית נעשית עבודה עם מערכת השרירים המייצבת – קבוצת שרירים עמוקים, אשר מייצבת את שאר התנועות השגרתיות של הגוף, אך ברוב התרגולים היא מוזנחת. כאשר מאפשרים לשרירים אלה לעבוד היטב, הם תומכים ומייצבים את השלד, כך שתנועות הגוף נעשות באופן נכון יותר. החיזוק מפחית נזקים אפשריים לגוף, כמו כאבי גב, פריצות דיסקים, מתח בחגורת כתפיים, חולשה באברי האגן ועוד ועוד. עוד על עבודה עם מערכת השרירים המייצבת.

בתרגול יוגה נשית נתייחס למעגלי החיים של נשים ולאפשרות להתבונן לתוכם דרך המשקפיים הייחודיות של היוגה, זאת באמצעות תרגילי נשימה,  תובנות מהפילוסופיה של היוגה, וגם דרך חיבור למקורות עדכניים, רפואיים ואלטרנטיביים, אשר מציעים דרך אחרת להבנת הגוף והנפש הנשית. .

כאשר אנו מקשיבות לעצמנו: לאגן, לקצבי המחזורים שלנו, לתבניות הנשימה, לצרכים העמוקים של גופנו ונפשנו – אנו יכולות להקשיב טוב יותר, וללא מאמץ – לכל מי שסביבנו.."

מירה ארצי פדן

שיעורים קבוצתיים

Group.jpg

מתאים לכל אישה בריאה בכל גיל. התרגול הנו בקבוצות קטנות עד 8 נשים.
השיעורים הם של 90 דקות ומאפשרים חימום, תרגול עמוק, הרפיה או מדיטציה וכן מפגש חברתי נשי שהופך לחברויות עמוקות גם מחוץ לסטודיו.

מפגש נשי אישי

2016-03-22 09.39.53.jpg

מיועד לנשים שזקוקות לתרגול מותאם אישי. שזקוקות לאוזן קשבת. למרחב יותר טיפולי שמשלב שיחה, מגע ותרגול הנתפר על פי מידותיה.

שיעורי אונליין

IMG_6338.JPG

מתאים לתלמידות רחוקות פיזית. ניתן לרכוש תרגולים מוקלטים (אודיו או וידאו) על פי נושאים
או לקבל מפגשים אחד עד אחד דרך הזום, לאחר כל מפגש תקבלי תרגול יומי אותו תתרגלי עד המפגש הבא.

יסודות היוגה הנשית

מולה בנדהא

המילה "מולה" בסנסקריט מתייחסת למלים הבאות: שורש, אסוף היטב, מקור הסיבה, בסיס, רגל, יסוד, החלק הנמוך ביותר של התחתית.

המילה "בנדהא" נוגעת למלים הבאות: לנעול, לרסן, לעצור, לסגור. וגם: לרסן את הנהר, לבלום, גשר מעל הים, כמו דרך המאפשרת מעבר מהבורות לידיעה.

תרגול, היכרות והבנת המולה בנדהה עומד ביסוד היוגה הנשית. מדובר בהנעה מוקפדת ומדוייקת של שרירי רצפת האגן בשילוב מתוזמן עם הסרעפת של הנשימה. כמו פעימה רכה ומתוזמנת, ביחד עם שרירי הבטן הרחב בטני, הם מהווים מקור תמיכה לעמוד השידרה ולייצוב הגוף לפני כל תנועה.

הנעתם מזרימה דם רב אל האגן, מחזקת שרירים למניעת דליפות שתן, צניחות אברי אגן, משפרת תפקוד אברי האגן. ובעיקר מהווה יסוד יציב בעומק הגוף. יסוד יציב בחיים של שינוי... הפעלת המולה בנדהה היא כמו נשימה תומכת, הרוצה להיות בתיזמון נכון ביחס לכל תנועה במרחב. כך התנועה מיוצבת ומחוברת למרכז החיים שלנו, לליבה.

ידיעת השינוי

חיבור גוף נפש

 אין באמת הפרדה בין הגוף והנפש שהרי אחד הם, מושפעים ומשפיעים אחד על השני. הרמבם אמר עוד לפני 1500 שנה נפש בריאה בגוף בריא. כתבי היוגה העתיקים כמעט ואינם מזכירים את הגוף. התרגול היוגי הנו תרגול מנטלי בעיקרו. היום במערב, היוגה הפופולרית שמה דגש בעיקר על הגוף. זה נכון שההכרה תושפע לטובה רק מתרגול גופני אבל כדי לעבור תהליך עמוק יותר של ריפוי אנחנו רוצות "לעזור" לעצמנו לעשות החיבורים אל העולם הפנימי, על מנת להשתחרר מחסימות ומכל מני "מיותרים" אחרים שמפריעים לנו לממש את מלוא הפונטנציאל שלנו בעולם.
היוגה הנשית משתמשת בכמה טכניקות כדי לעזור לנו להשיל הדחקות, חסימות ולאפשר קשב פנימי עמוק יותר.
יומן מעקב – כתיבת יומן יכול להיות אנפורמטיבי או סיפורי כל אחת על פי נטיות ליבה. כתיבת יומן מאפשר לנו לעקוב אחרי השינויים והדפוסים שלנו לאורך החודש והשנה כדי ללמוד את עצמנו.
כתיבה אנטואיטיבית – טכניקה נהדרת כדי לעורר את התת מודע ואת הרבדים העמוקים והמוסתרים .שבתוכינו
טקסטים מעורר השראה – לפעמים מילה אחת, משפט או שיר שמושמעים במהלך התרגול פותחים בתוכנו צוהר לעולם פנימי, מעוררים הזדהות ומחברים אותנו אל עולם הרגש
קבוצות תרגול – מתאימה לכל אישה בריאה בכל גיל. התרגול הנו בקבוצות קטנות עד 8 נשים בסטודיו ביתי ואנטימי בכפר יונה המשמש כרחם נשי ומכיל.
השיעורים הם של 90 דקות ומאפשרים חימום, תרגול עמוק, הרפיה או מדיטציה וכן מפגש חברתי נשי שהופך לחברויות עמוקות גם מחוץ לסטודיו

IMG_9698.JPG

השינוי הוא הדבר הקבוע ביותר בחייה של האישה. אנחנו מטלטלות על גלי החיים למעלה ולמטה, לרגע אושר שמציף וברגע שאחריו עצבות בלתי מוסברת, יש ימים בהם החיים גדולים עלייך בעוד שבימים אחרים את גדולה מהחייים.

הטבע נע בתנועה מעגלית, מחזורית, עונות השנה, יום ולילה, פריחה, הבשלה, קמילה, השתרשות כך גם אנחנו.

אנחנו, כמו הטבע משתנות עם העונות, מה שנכון בסתיו כבר לא מתאים באביב, מה שהיה נעים בחורף נהייה מעיק בקיץ.

יחד עם המחזוריות השנתית אנו חוות מחזוריות גם בכל חודש

ניתן לדמות את ימי הוסת לימי החורף, את הימים הפוריים שלנו לאביב, הביוץ הנו שיא הקיץ, והסתיו מסמל את ההשלה לקראת בואה של הוסת הבאה.

באותה דרך ניתן להבחין במחזוריות לאורך כל חיינו

האביב הם ימי הילדות והנעורים, הקיץ היא תקופת הבגרות, הסתיו הוא גיל המעבר וגיל הבשלות הוא החורף.

ביוגה הנשית אנחנו מתאימות את התרגול לשלב במחזור בו אנו נמצאות. תרגול מתון לימים של הוסת ותרגול שונה בימים אנרגטיים. תרגול אחד לזמן הריון, ואחר לגיל המעבר. תרגול שמתאים לבוקר ותרגול אחר שמתאים לזמן לפני השינה.

היוגה הנשית מתאימה את עצמה לשינויים שאנחנו עוברות ולא ההיפך.

דברי איתי

וייצמן 12, כפר יונה

052 374 88 57

Thanks for submitting!